Dersin Adı | İleri Fizyolojik Psikoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 450 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile karmaşık beyin sistemleri ve davranış arasındaki ilişkileri, hücresel ve nörokimyasal düzeylerde incelenmesi amaçlanmıştır. Daha spesifik olarak, homeostasis, ödül sistemi ve motivasyon, duygular, öğrenme ve bağımlılık gibi konularla ilgili sistemlerin nöroanatomik bir incelemesi amaçlanmıştır. Ek olarak, Prefrontal korteks yapıları ile bu yapıların çalışma belleği ile ilişkisi incelenecektir. Son olarak dikkat sisteminden sorumlu nöral ağlar, beyin görüntüleme yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajları bu ders kapsamında tartışılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere davranışın fizyolojik temelleri ile ilgili gelişmiş bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Tartışma konuları sinir sisteminin işlevi ve yapısından sorumlu bilişsel işlevleri moleküler, elektro-fizyolojik düzeyde incelemeyi içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilişsel Sinirbilimlerine Giriş | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 1. |
2 | Elektrofizyolojik Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 3. |
3 | Görsel Algı Sırasında EEG Uygulaması | |
4 | Görsel Algı Sırasında EEG Uygulaması | |
5 | Beyine Giriş ve Beyin Görüntüleme | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 2-4 |
6 | Lezyonlu Beyin ve Gelişen Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 5-6. |
7 | Gören ve İşiten Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 7-8. |
8 | Dikkat ve Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 9. |
9 | Hareket ve Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 10. |
10 | Hatırlayan Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 11. |
11 | Dil ve Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 12. |
12 | Okuryazar Beyin ve Sayısal Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 13-14. |
13 | Yönetici İşlevlerle Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 15. |
14 | Sosyal ve Duygusal Beyin | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press. Bölüm 16. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | WARD, J. (2020). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience (4ND edition). Psychology Press |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 50 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 44 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | X | ||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | X | ||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | |||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | |||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | |||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | |||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | |||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest